قصيده /يلي نسيت للشاعر محمود رفعت زعلوك

يلي نسيت
رحت و حبيت
و قسيت على حبيبك
بكرة الشوق
و ليالي الشوق
بالشوق ليا تجيبك
كنت ماشية
و لا على بالي
يطلع لي واحد
يبقى لي غالي
و يضيع القلب
عايشة بسهر أيوة ليلاتي
علشان دا هو كل حياتي
و مين عمره ما حب

انسى الماضي و جراحه

و ادي للفرح براحه
انسى الحب ياللي
كنت فرح قلبي
من بعد جرح كبير
و فراق نهار و ليل
و عذاب و هم وويل
متقولش تاني عن
أرجع تاني أو أحن
دا أنا في بعادك عايشة زي
مولود جديد و قلبه حي
ابعد و كفاية كلام
يوم فراقنا كان آلام
عامل نفسك ماشي
و مش شايف حبيبك
كان جرحك قاسي
و دلوقت أنا مش هحبك
ليه .... تظلم ، تبعد ، تقسى و تنسى
دا ضاع منك قلبي في لحظة

كنت عايشة على حلم

أشوفك جمبي و أضم
قلبك لقلبي و نعيش
فات قلبك قلبي و مفيش
في النهاية غير زكرى
لجرح مش هنساه و بكرة
بكرة تشوف يا حبيبي
مهما ترجع لي تنادي
و مهما تزيد عليا آهاتي
أنا هنساك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق